2011. január 3., hétfő

Nürnbergi mézeskalács



Még decemberben készült ez a süti. Én is ugyanazt a receptet követtem, mint előttem sokan mások,  Gesztenye, Trinity, Ancsika. Egyedül csak a cukor mennyiségét csökkentettem, mert a mi ízlésünknek nagyon soknak találtam az 50 dkg-ot.

Ostyát hozzá még véletlenül sem sikerült szereznem. Teljesen abban a hitben voltam, hogy ha más nem, akkor gyógyszertári ostyával tudom pótolni. Ezúton szeretnék tájékoztatni, mindenkit, aki esetleg nem tudná, a gyógyszertári ostya évek óta nem létezik. Gesztenye biztatott, hogy simán sütőpapírral is működni fog a dolog. Igaza lett teljesen simán lejöttek a papírról, csak alap nélkül elég formátlanok lettek. VCS tippje sajnos későn érkezett, ő sima lapostyából pogácsaszaggatóval vágta ki a lapokat és azon sütötte ki a mézeseket. Legközelebb kipróbálom a módszert én is.
Mert lesz legközelebb ezt biztosan állíthatom, nagyon nagy sikere volt a családban.:)


Íme a recept:
Nürnbergi mézeskalács:

Hozzávalók:

- 5 tojás
- 30 dkg cukor (az eredetiben 50 dkg szerepel, de én csökkentettem.)
- 25 dkg darált mandula
- 25 dkg darált mogyoró
- 10 dkg cukrozott narancshéj
- 10 dkg cukrozott citromhéj
- 1/2 citrom reszelt héja
- 1 cs mézeskalács fűszerkeverék
- kerek ostyalap (e híján simán sütőpapírra kupacoltam.)

Bevonáshoz:
- 10 dkg fehércsoki
- 10 dkg étcsoki

Az összes hozzávalót összekeverjük, az ostyalapokra halmozzuk, vagy egyszerűen a sütőpapírral bélelt tepsire. Ostyalapok nélkül szerintem sokkal macerásabb, mert formázgatni kell és nem lesz olyan szép formás a végeredmény, de nem lehetetlen.:)

175 C-ra előmelegített sütőben kb 15-20 perc alatt készre sülnek. Nekem sikerült őket egy kicsit túlsütni, így kopogósak lettek, de egy pár napos fémdobozban tartás után szuperül megpuhultak. 

Miután kihűltek bevontam őket olvasztott fehér, ét csokival, néhányat pedig csupaszon hagytam. Száradás után beköltöztettem őket fémdobozba, aztán pedig eltettem szem elől, mert vészesen fogyotkoztak.:)



5 megjegyzés:

  1. Mézeskalács!
    Legközelebb én is megpróbálom kevesebb cukorral.
    Nekem még mindig van pár darab és most sokkal finomabbnak érzem.
    Nagyon klassz lett a Tiéd!
    Ha az aldiban lesz kerek sütőostya szólok!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm szépen! Nagyon örülnék, ha szólnál, mert nálunk nincs Aldi,így lemaradok az újdonságokról, de ha tudom, hogy kincsek vannak, tudok küldeni érte emberkét.:)

    VálaszTörlés
  3. Képzeld Mézeskalács, benéztem hozzád, és mi az elsö ami szembetünik? A nürnbergi "Lebkuchen" :)))
    Èn nem vagyok nagyon édesszájú, de a fiúk nagyon szeretik. De csakis az Elisen Lebkuchent és abból is csak a nagyokat csokibevonattal.
    http://diebestenlebkuchen.de/shop/category/dosen/
    Ügyes vagy! En nem állnék neki (reménytelen eset vagyok), mert nincs szupertitkos mézeskalácsfüszerem! :)))

    VálaszTörlés
  4. Andrea, köszönöm szépen! Nekem sajnos még nem volt szerencsém kóstolni ezeket az autentikus csodákat. (Lehet, hogy azért is ízlik ennyire ez, mert nincs összehasonlítási alapom:))
    Senki sem reménytelen, csak elhatározás és kitartás kérdése:)Én is gyártottam ám már szörnyűséges dolgokat:)(az első tócsnimat például még a kutya sem volt hajlandó megenni) Hát, szupertitkos mézeskalácsfűszer híján én a mezei K..ányi Mézeskalácsfűszert használom:)

    VálaszTörlés
  5. Na ismét idetévedtem. Tavaly írtam e-mailben, hogy én a sütőostyát mindig Ausztriában veszem. Én erdélyi vagyok, itt még nem jelent meg egyáltalán, de nyaranta mindig jól feltankolok belőle. Szerintem a legtöbb boltban van, én a B........lában szoktam venni. Elég átbillenni a magyar-osztrák határon.

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...