2011. augusztus 24., szerda

Paprikakrém



Még tavaly ősszel kaptunk egy cserép erős paprikát. Tavaszra igen ramaty állapotba került, de kiültettük a fűszerkertnek kinevezett kútgyűrűbe. Sokáig voltak kétségeim a megmaradása felől, de végül olyan szintű burjánzásba kezdett, hogy szinte a fél gyűrűt elfoglalta már. Legalább 50 paprikát nevel, és nem szeretnénk mindet megszárítani.

Mr. Mézeskalács már igen régóta emlegeti a paprikakrémet, amit sóval tartósítanak. Emlékeim szerint Napmátkánál láttam receptet. Rákerestem és meg is találtam, itt.

Ezt a receptet használtam én is, egy kevés erős paprikával megbolondítva. Lesz még folytatás csípősség nélkül is, mert nagyon kedvünkre való fűszer, ételízesítő született.

Mindenkinek ajánlom az elkészítését, mert pofon egyszerű és hihetetlen zamatot lehet adni vele egy-egy gulyáslevesnek, pörköltnek. Sósnak bőven sós lesz, azért ezt ne felejtsük el mikor a vele ízesített ételünket sózzuk.:)

Paprikakrém

Hozzávalók:
  • 1 kg piros húsú paprika (kápia, pritamin, paradicsom paprika, fűszerpaprika)
  • igény szerint csípős paprika
  • 20 dkg só
A paprikákat kicsumázzuk, feldaraboljuk, majd húsdarálón ledaráljuk. Ha csípősre szeretnénk, vele együtt daráljuk a csípős paprikát is.
Összekeverjük a sóval és steril üvegekbe töltjük.

Száraz, sötét, hűvös helyen tároljuk. Felbontás után tegyük hűtőbe.

6 megjegyzés:

  1. nekem valami hasonló van, zellergumóval megfejelbe. igaz egyszer, évekkel ezelőtt akkora adagot sikerült rittyenteni, hogy még így is van belőle vagy 2-3 évre. és eláll, kutya baja. tartósító nélkül.

    de ennek a színe valami csodálatos

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól néz ki ez a paprikakrém! Szeretem :)

    VálaszTörlés
  3. Meghálálta a növény, hogy nem dobtad ki.
    Ezt a színes paprikát tényleg érdemes volt elrakni.....
    Egészségetekre váljon.......

    VálaszTörlés
  4. 4Gyerek!

    Bele sem merek gondolni mekkora mennyiség lehetett az, amit te évekkel ezelőtt tettél el és még elég lesz 2-3 évre, a ti egy évre szóló mennyiségeitek tükrében!:)))))
    Minden esetre az én emberem is kijelentette már, hogy ipari mennyiséget szeretne belőle látni a kamrában, mert nagyon ízlik neki:)

    Ami!
    Köszi, nekünk is nagyon bejött!

    Baratella!
    Igen, nagyon meghálálta, már csak azt nem tudom, hogy fogom bementeni télre, akkora lett, hogy esély nincs, hogy az ablakban elférjen:)

    Bianka!
    Köszönöm szépen!

    VálaszTörlés
  5. Gyönyörű színe van. Én eddig minden évben tettem el, de az idei év kimarad sok minden egyéb ok miatt. Ugyanezzel az eljárással rakom el én is már évtizedek óta és még soha sem csalódtunk benne.

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...